Viser innlegg med etiketten Idé. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Idé. Vis alle innlegg

torsdag 12. januar 2012

5 ÅR...

...
går jammen fort
En bunke med

BoligLiv

anno 2007 inneholder mange gode
ideér som godt kan være inspirerende
også i 2012 - jeg greier ikke å kvitte meg
med dem... Med en rask gjennomgang og "inn-flagging"
med "markeringslapp" på fine boligreportasjer og
kreative DIY-prosjekter blir de nok stablet bort
noen år til... ("vi sees i 2017")


Lappene får du kjøpt i ulike
farger og mønstre hos
nest
i Jac.Aallsgt!


fredag 30. desember 2011

PRØVING OG...

...
feiling på ny heading
Vi får se... Hva mener dere?
Hit eller shit


(Designet i photoshop etter inspirasjon fra
maleriet av Astrid Boysen)



torsdag 21. april 2011

IDÈ....


Badet
vårt er "relativt" nytt,
men absolutt ikke slik jeg ville ha
valgt det...

..jeg har planer om å gjøre små,
billige og enkle løsninger-
til vi en gang (kanskje)
får mulighet til å
gjøre større
endringer


...og så kom jeg over denne
"badekar-innklednings-løsningen"
Lurer på om dette er noe jeg kunne
få satt ut i live...(?)

Det ville blitt adskillig finere
enn den emalje/metall-plata som dekker
badekaret i dag....

Hm....



onsdag 29. desember 2010

ORDNING OG REDA I HYSSING...

Gamle
spoler med
hyssing og annet
pynt fra julaften har fått
plass i en hylle fra
house doctor


Nå er det slutt på å lete etter
hyssing og bånd...


torsdag 30. september 2010

NYE KOPPER?

Jeg klarte
ikke å motstå
disse fine koppene i går.
Jeg fikk de pakket inn sammen
med en mørk chili-sjokolade

Kanskje en morsom gave til kjæresten?


- ha en strålende dag!

tirsdag 14. september 2010

VIS DET FRAM...

Som oftest
rydder vi bort
og setter inn i skap
og hyller. Enkelte ting
som vi kanskje forbinder med
rot kan ta seg fint ut hvis det blir
samlet og organisert. Kjøp lekre kurver
og skåler og vis det FRAM!




Bånd/hyssing fra *Bloomingville
og Søstrene Grene ligger klar
til bruk....

Ha en fin
høstkveld

fredag 20. august 2010

ØKONOMISK JEG?


...nei, det
er nok ikke det
jeg er aller mest kjent
for, tror jeg. Men man kan selvsagt
alltids bli bedre på enkelte ting,
og dette er iallefall en start...


Jeg har nemlig sluttet å kaste
lysstumper! For de som allerede er
veldig økonomisk anlagte er nok ikke
dette noen revolusjonerende idè.
Jeg smiler iallefall lurt for meg
selv hver gang en "stump" brenner
ned, vel vitende om at jeg har
spart litt ekstra penger som kan gå
til ny høstgarderobe!
(FNIS...)

GOD HELG!

PS: til dere som lurer på
fruktkasser, så har plantasjen
på Vøyenenga mange igjen...


tirsdag 8. juni 2010

STEMPEL...

Jeg er litt fasinert
av stempel og har ved flere
anledninger laget mine egne utskjært
i viskelær. Enkle symboler blir
på en måte personlige
og helt unike..


Denne varianten er ganske enkel
ved å bruke det lille viske-
læret bak en blyant, kan
man skjære til små
vimpler, hjerter
og andre
tegn


Med en liten tegning til kan man
pynte og dekorere som
man vil...Lykke til!

lørdag 22. mai 2010

EN HALV EUROPALL


Europallen i ny drakt!
Riktignok saget i to, 
før den fikk en 
omgang med 
sort tavle-
maling


torsdag 6. mai 2010

HALVPALL..

I går kveld var jeg en liten tur innom VERKET INTERIØR. 
Der hadde de laget et kult hage bord av en halvpall(60*80) og hjul fra Biltema. 
I morgen blir det tur til Økern for å kjøpe pall (kr 47,-) og dreibare hjul. 
Tenkte den kunne få et strøk med sort tavlemaling
Da vil den nok passe fint til sofahjørnet vi har oppe på terrassen...


tirsdag 20. april 2010

SOLCELLELAMPER...

En liten streif av sommerfølelse..., iallefall her innefra stuen. Går jeg ut fryser jeg jo nesten ihjel. Brrr, så kaldt det har blitt igjen! Foreløpig henger solcellelampene fra IKEA i greiner på epletreet, men på sikt er planen at de skal henge i "seilet" oppe på verandaen. Litt varmere i været og en mojiito i glasset, så vil de nok gjøre mer nytte for seg enn nå...


(bilde tatt uten blitz)



(bilde tatt med blitz)

Ønsker alle en fortsatt fin kveld!

GUL TAXI

Gul taxi på pute fra Kremmerhuset. Min sønn er godt over middels bilinteressert, og da jeg så denne kule puten var jeg solgt... Foreløpig får den hvile litt på tolixen i stua før mitt lille prosjekt blir ferdig ;)


PERSONLIG URO`

 Lille S har fått seg en enkel uro over sengen sin. Her henger enkelte minner som betyr litt for meg og andre ting som hun er opptatt av...
Dekorativt 

onsdag 14. april 2010

HELDIGGRISER

Et lite tips til alle småbarnsforeldre... Boken Heldiggriser er en bok full av gode og morsomme aktiviteter til alle årstider. Har du gått tom for kreativer ideer, vil du nok finne en del her ;)

søndag 11. april 2010

Give away hos drømmehjerte

Bloggen Drømmehjerte arrangerer en give away som går ut søndag 11.april - så skynd deg å melde deg på....
Hun lodder ut en kjole/bluse (str.6-18mnd) sydd  av 70-talls stoffer, pluss søte stoff hjerterBloggen er absolutt verdt en titt. Masse herlig inspirasjon :)

fredag 9. april 2010

FANNYMIA

I fjor oppdaget jeg denne butikken i KØBENHAVN. FANNYMIA lager morsomme barneklær til barn fra 0-6 år. I tillegg selger de små møbler, tapet, papir, stoff/tekstil, lamper og annet stasj som passer til de små.  


HEMTEX ala` BRUKA

Et lite helgetips hvis du er ute etter nye lykter til veranda og terrasse.... På Hemtex finner du disse finingene i rene BRUKAlooken til 50% (nå:124,5) Str. ca.50-60cm høy og diameter ca.15-20cm. Løp og kjøp!

torsdag 8. april 2010

FIDUCIA

Den knallsøte formasjonen "fiducia" er en samling vaser og lysestaker som vandrer hånd i hånd som en liten familie. Harmonien er formgitt av dansk design ukronede dronning LOUISE CAMPBELL. Nå kan du klikke den hjem fra BONYTTBUTIKKEN her

lørdag 27. mars 2010

Påske i Jeanslook

Jeg har lenge vært svak for blått, og gjerne sammen med brunt i interiøret. Jeg husker ennå en av reportasjene i INTERIØRMAGASINET fra 1996, der blått og brunt var de dominerende fargene i et interiør, og siden da har det blå vært min favoritt. Lykken var derfor stor da jeg for noen år siden fant to lenestoler trukket i jeansstoff. De er perfekte for småbarnsforeldre..... Løse trekk, lette og vaske og holde fine. Etterhvert har de også blitt vakkert slitt. Når min lille fargerike periode her oppe på stua endte i kjelleren i går, var det veldig fint å få tilbake det blå innslaget. Nå har påska plutselig blitt blå her hjemme....

onsdag 24. mars 2010

Belle and Boo

Sjekk ut nettsiden til belleandboo her for dere som liker papirkunst, kort, tags, bilder, buttons mm.... Utrolig mye lekkert og delikat ;)