Viser innlegg med etiketten Inspirasjon. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten Inspirasjon. Vis alle innlegg

tirsdag 17. april 2012

VENTER...

...
en relativ stor
samling interiør og kokebøker
har bygget seg opp i årenes løp
Noen ligger selvsagt framme, enkelte er
pakket ned, mens andre står i små hyller og
bak lukkede skapdører. Det kjedelige er at jeg
aldri finner den boken jeg
leter etter...


...men nå har jeg bestemt meg!
Bøkene skal bli samlet i denne lekre hyllen
(..foreløpig står den "på vent" hos Rått og Sanselig)

...med sååå mange fine rom,
er det jo plass til litt annet "pynt" også..

- waiting -


søndag 15. april 2012

TEGLSTEIN...

...
fra
Livingetc.
For en drømmevegg
som bryter med hvite klare
vegger. Røde teglstein og betonggulv!
Små detaljer som frister
- it`s a wonderful life - 


Kanskje veggen bak sofaen skal få
et strøk mørk mørk grå maling?


lørdag 14. april 2012

TILBAKE...

...
etter et liiite
opphold. Påske og noen dager fri
- herlig! Nye tekstiler fra Thailand,
funnet på flyplassen på Phuket.
Det skal ikke mere til, og voila
har kjelleren blitt ny...


Da ønsker jeg ALLE en fin og god lørdag!
- jeg er så heldig at jeg skal på Jarle Bernhoft
konsert i kveld...

torsdag 29. mars 2012

AUBERGINE...

...
fra:
uten teppe
til et i vevd ull
med farger i aubergine, orange,
mørk brun og off-white


...fargene i teppet
finner jeg igjen i puten fra by Nord
En liten orange detalj, og så faller
alt på plass...(smile)


Fredag og påskestart - for mange!
Jeg satser på varme og sol,
masse sol...


god påske


TEPPER, PLEDD, MATTER, OVERKAST...

...
kjært barn
har mange navn,
og finnes i mange
utførelser og kvaliteter.
Jeg lar meg fascinere mest av de
som har en liten historie å fortelle
og som har "levd" et liv tidligere under fjerne
himmelstrøk. Gamle sarier fra India, pledd fra Bolivia
og teppe fra Marokko... Små smykker i interiøret!


Happy torsdag


tirsdag 27. mars 2012

KJØKKEN I...

...
sort&hvitt
Jeg drømmer fortsatt om
et kjøkken uten overskap, en enkel flislagt vegg,
åpne hyller, kjøkkenøy, stor dobbel ovn og
kjøleskap med ismaskin...


Fine bilder av ulike "drømmekjøkken"
(for det er flere...)gir masse inspirasjon,
nye ideer som må "lagres" til senere bruk, møbler
og farger... Man plukker litt her og der - 
for så å sette ideéne ut i live.

Rolig her inne...
Prøver å tilbringe mest mulig
tid ute nå som været er så fint!

Fin tirsdag!

onsdag 14. mars 2012

GRÅ INSPIRASJON...

...
"onsdagsinspirasjon"
HERLIGE BILDER


Jeg ser et par ferm living puter
der, som jeg gjerne kunne ha tenkt meg.
Og sjekk det herlige grove pleddet!!!!
(bildet ble lastet ned for en stund siden,
men husker ikke helt hvor det kommer fra...
- noen som vet?)


lørdag 25. februar 2012

HVIT KERAMIKK...

...
min lille samling
med keramikk lykter og TINEK sin "peace"
HAPPYDAYS, YOU ARE MY STAR & HJERTE


Ønsker alle en
fiiin lørdag

fredag 24. februar 2012

FREDAGSINSPIRASJON...

10+ grader, sol , skyfritt og fredag
Da passer det med litt
helge/fredags-inspirasjon..


...litt sånn små "rotete" detaljer
som jeg liker. Ikke for perfekt, ikke
fôr ryddig - akkurat passe...



Bildene fant jeg inne hos

God helg


onsdag 22. februar 2012

DAYBED...

..
omsider omsider
Som jeg har ventet og lengtet...
Dagsengen fra
HouseDoctor
"flytter inn" i dag - endelig!!!!
Lime/gult, sort og cognac



Bilder kommer...


mandag 20. februar 2012

MANDAG MORGEN...

...
"i ring"
ikke alltid inspirasjonen og
motivasjonen er tilstede. Den lille kreativiteten
er borte, men håper den snart er tilbake...
Vårslapp? Kanskje litt tidlig?
Uansett, søte små rosa ranunkler kan man
jo bare bli glade av...



Håper du har fått en fin start på
den nye uken...


torsdag 16. februar 2012

ROMEO & JULIENNE...

...
skjærefjøl i bokform
Romeo & Julienne

Hærlig med ting som har
en liten morsom "tvist"


Snart vinterferie og utflukt - for mange
Kjør forsiktig der ute på vinterveiene


torsdag 9. februar 2012

PIEMONTE...


...
ja, jeg vet
Det ha vært vist titusener
av ganger før.., men jeg kommer
stadig tilbake - drømmende!
Guud, for et hus



............................................................






Ser stadig fram
mot Sommer, og slike bilder
gjør vel ikke lengselen
mindre...


Da håper jeg dere får
en fin "vinter-helg". Det er vel fortsatt
lite som minner om bildene over,
været tatt i betraktning!


(Bilder fra SkonaHem)

tirsdag 7. februar 2012

TRUST...

...
creates peace
stod det på den lille
yogi-te-lappen
i dag...


Vi får ta det med oss videre...


tirsdag 31. januar 2012

LITT MILITÆRT...

...
Jeg har fått
en liten svakhet for
neglelakk (i alle varianter)
Neglelakkene fra "NAILSTATION"
er superfine. Siste lakk på
neglene går i militært!


Gå inn HER på
NAILSTATION.COM


Ellers prøver jeg å få nye ideér på
middager som serveres her hjemme...
Siste MAD & BOLIG skal derfor
leses ekstra godt i kveld...



FIN TIRSDAG



søndag 29. januar 2012

KIRSEBÆR OG LUCKYBOYSUNDAY...


siste
strikkede pute kommer fra
LUCKYBOYSUNDAY


- passer jo fint å vise denne i dag...
Den passer fint inn sammen
med den grå alpaca puten, og den lilla puten laget av gamle
zarier fra India...
(Begge fra Senze of Joy)


BAMBUS vase - TINEK
den er akkurat stor nok til en
liten fargeklatt i lilla..


En kirsebærgren sprer
ellers litt vårlig stemning
her hjemme...

GOD SØNDAG ALLE


tirsdag 17. januar 2012

NY FARGE...

jeg 
kunne ikke
la være... herlig
blå-grønn-turkis
farge. Ny flaske og fløyelsputer
på billigsalg - kostet ikke mange kronene...!
Da gjør det ikke så mye med korte
utskiftingsintervaller...


Da ble det med ett litt mer vårstemning i stuen
Håpet er jo lysegrønt, så jeg har supplert
med et teppe i en lysere farge...
- velkommen vår....


mandag 16. januar 2012

SIT DOWN...

Bokstavklosser fra
BOLINA
Jeg supplerer med en og annen
bokstav nesten hver gang jeg er der
Skifter litt på tekstene og denne gangen ble det
- SIT DOWN 4 EVER -


☆ ☆ ☆




mandag 9. januar 2012

GRANIT...

...
love



Jeg får ikke kulden ut av kroppen... Surrer ullteppet
tettere, mens jeg surfer på nettet og drømmer
meg litt bort...

Fortsatt fin kveld
ønskes av meg!


søndag 8. januar 2012

GULE TENDENSER...

...
i stua om dagen
Bildet fra "Sycamore street press"
fikk ny ramme i går - jeg må bare bestille
et passepartout som følger målene på bildet!
Ellers endte "småbildene" på stua istedet - jeg
får vel finne noe annet til gangen oppe i 2.



Sola titter fram, så det passer vel med litt
gul inspirasjon i dag...

HAPPY SØNDAG