Viser innlegg med etiketten natur. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten natur. Vis alle innlegg

mandag 19. mars 2012

HELGENS...


søndagstur
endte nede ved sjøen.
Nå er det slutt med ski, staver og
store vinterklær for denne gang...
Det lå fortsatt et tynt islag på sjøen
- vinteren har ikke sluppet taket riktig ennå,
selv om enkelte vårtegn kjemper så godt de kan
mellom frostnetter og varmere dager...



Da er det plutselig mandag igjen...


Sola er oppe i dag også (her i Oslo iallefall..)


Da håper jeg du har hatt en fin og avslappende
helg, så du er frisk og rask til nye
spennende gjøremål...






fredag 7. oktober 2011

FREDAG...

...igjen...



God helg!

søndag 11. september 2011

LEKKERT med...


...vann...



Vann og stein i møte
To fjær som flyter rundt
vakkert



lørdag 11. juni 2011

SOMMERREGN....

...
Ute i sommerregnet
i dag...



Friskt, godt og vått...

God lørdag og
pinse!



lørdag 14. mai 2011

NATURE LOVE...


...i dag!


HUSK
å nyte våren


mandag 15. november 2010

SKUMRINGSTIMEN....

....eller
"den blå time"
om du vil...


GOD KVELD


FÅR DU I DEG NOK...

...av
bær, frukt og grønt
i vinter? Sett fram en skål
med for eksempel blåbær og bringebær
og få i deg frisk C-vitamin og
ferske antioksidanter på
en god måte...


Kaster du i tillegg
innpå litt "nøtteblanding"
i ny og ned, styrer du
kanskje unna en lei
forkjølelse
også



Da ønsker jeg deg
en sunn og god
ny uke!


fredag 12. november 2010

VINTERLANDSKAP....

Vinter

vakkert og kaldt
stemning...




På min lille tur i går
ettermiddag, "fanget" jeg sola



Isen legger seg litt
for hver dag...




Da ønsker jeg alle en
herlig FREDAG!

mandag 8. november 2010

"SNØBALLER"....

Jeg
er nok litt
inspirert av
vinter & snø for tiden
Disse "snøballene" er så
dekorative, og passer
fint inn mellom
kvist & kvast






søndag 7. november 2010

FROSSENPINN...


FROSSENPINN

...det er meg!
Jeg kan liksom aldri få
det varmt nok. Luer, votter,
jakker og varme sko. Nå gjelder
det å finne fram vinterklærne!
På tur i dag kom jeg over nok
en "frossenpinn"...


Jeg kjente meg straks igjen...

Brrrr....



Slik får den vel ligge
gjennom vinteren - stakkar


Isen begynner å legge seg,
- om noen uker kan vi kanskje ta søndagsturen
med skøyter på bena...



lørdag 6. november 2010

KVELDSSTEMNING ♥


KVELDSSTEMNING


Lørdag ettermiddag
Herlige kalde dager med
gnistrende blå himmel som
skifter til dyp rød utpå kvelden


Fiiiin lørdag kveld


søndag 31. oktober 2010

...MOT VINTER


Det er
ikke så mange
ukene siden disse bildene
ble tattmen det er allerede stor
forskjell fra da og nå..


...man ser tydelig at
det går mot vinter...


...alle årstider har jo
sin sjarm...


torsdag 7. oktober 2010

SOPPTUR...

...og plutselig
skinte sola fra klar
blå høsthimmel etter dager
med blåst og regn - herlig!


Å plukke sopp er nok ikke min sterkeste
side... Pinlig nok har jeg ALDRI
plukket sopp i fine brune kurver


- har ikke vokst opp med
den koselige høstaktiviteten,
dessverre...


...men å ta bilde av
de små fine "hattene" trenger
man heldigvis ingen sopp-
kunnskap for å gjøre


ØNSKER DEG EN FIN
HØSTKVELD!


fredag 17. september 2010

BØLGER...

Hvor tok denne sommeren veien?
Selv om jeg kan lengte etter høst
og tykke høyhalsede gensere,
blir det hvert år litt vemodig når
jeg skjønner at denne sommeren
er borte for godt.
I mai tenker jeg at hele
verden ligger for mine føtter
med sol og varme dager,
og plutselig er det september.
Da er det godt å ha noen
minner å ta fram

Jeg kan ennå høre sommerens
bølger...

DRØM SØTT!

søndag 12. september 2010

SØNDAGSBILDER...



VÅR SØNDAG
........................................

(naturens eget speil....)

Høstsol, sekk, bål og pølser
Basseng og bading
Middag med gode venner


Helgen har vært super
alle måter


NÅ ØNSKER VI EN
NY HERLIG UKE
VELKOMMEN

mandag 28. juni 2010

BOLIGHUS & RUGEKASSE

Det er godt
ikke alle er like kresne
når det kommer til størrelse
og plassering av 
bolighus


Jeg ønsker de nyfødte
VELKOMMEN TIL VERDEN!

lørdag 22. mai 2010

KVELDSTUR..


En liten kveldstur resulterte
i noen vårlige naturbilder


Jeg kom aldri så langt at jeg
fikk kjøpt nye friske blomster
til helgen. På min lille 
kvelds-tur dukket 
disse herlighetene 
opp mellom 
skog og 
kratt

Ingenting er vel finere enn
markblomster?

HÅPER ALLE HAR EN
FIN LØRDAG!

lørdag 17. april 2010

KONTRASTENES TID...

I dag har hele familien vært i skogen og sett etter vårtegn... Man tenker kanskje ikke så mye over det, men når man går med kameraet og tar bilder tett innpå naturen blir kontrastene så synlige. Nytt og gammelt liv, side om side. Visne, tørre blomster som har hatt sin storhetstid... Og fargerike blomster og skudd som vil opp og fram. 


fredag 12. februar 2010

Klar blå dag...




I dag byr Oslo på fantastisk vær, sol fra klar blå himmel, friskt og deilig! Her hjemme startet dagen med besøk av elektriker klokken 8 prikk. Deretter var det å få barna avgårde til barnehagen som pirat & prinsesse - stor stas. Huset er vasket og nå nyter jeg en rolig stund med rundstykkebaking før mann og barn kommer hjem. God helg!