Viser innlegg med etiketten hjemme hos oss. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten hjemme hos oss. Vis alle innlegg

fredag 16. mars 2012

KASTE TERNING?

...
er man på messe er det
mange fristelser og lett å bli "revet med"...
Det er dessverre sånn at man ikke alltid man vet hvor man
skal plassere tingene når de først er kommet i hus...?
Som for eksempel disse store terningene!
Jeg har en plan om å gjøre litt om
nede i kjelleren, men inntil
videre får vi kaste
terning her oppe
i stua...


...og 10! Hvor kom det fra?
Tallene på disse terningene er som følger:
1 - 2 - 3 - 4 - og 10,
så noen yatzy terning er det ikke!


torsdag 15. mars 2012

EUKALYPTUS...

...
etter
inspirasjon
fra forrige innlegg,
har jeg fixet litt over og rundt
sengen. Nå har vi for eksempel endelig
fått godt leselys... En stabel med
blader står allerede klare for
å "pløyes" gjennom i løpet
av våren..


"If you live to be a hundred"
ble innkjøpt hos BOLINA for
et par dager siden, og gjør seg godt
sammen med de andre små tekstene
på lerret (GIZMO&CO)

Jeg nyter fortsatt sola som
titter inn gjennom støvete vinduer
om dagen. Måtte det bare vare
gjennom helgen...


torsdag 1. mars 2012

BETONG...

...
betong-pære-knaggene
har ligget i en kurv i flere
måneder, men i går kom
de endelig opp på veggen
Tanken var vel at de skulle
få tjene som oppheng for
smykker og skjerf, men for
øyeblikket fungerer de fint som
"stålampe"



Vi får se hvor lenge denne varianten
blir med... Uansett er det jo morsomt med
små eksperiment...


Sol igjen,
dette kan jeg virkelig venne meg til...
Nyt den der du er og sørg for å
få litt D-vitamin nå etter
en lang vinter!


onsdag 29. februar 2012

LITT MOTVEKT...

må man ha,
eller et aldri så lite
overraskelseselement

Min nylakkede scull
(den var skikkelig "harry" i metall)


Kanskje ikke så søt, men...
 Tøff og kul

"Lille-lørdag" i dag - kos deg!


mandag 27. februar 2012

NOE PÅ GANG?


...
"take a deep breath"
Ja, av og til må man det også,
men jeg finner faktisk roen
og får mer energi av små interiørprosjekter
Som i helgen, da jeg omsider
fikk hengt opp disse herlige bildene
fra VANILLAFLY...



Lang knaggrekke på 2m fra HK-living (Grønn),
rosa NUD ledning m/skjerm (Bolina),
Kurv m/peace og metall-clutch (Senze of Joy),
vintage veske (Rått og Sanselig), krakk (Bloomingville?)
og "GÅSA" fra Marlene Birger (Høyer)


✪  ✪  ✪  ✪  ✪



HJERTE...

...
Hvor ble det av
sola og vårfølelsen?
I går ryddet vi unna snø
fra terrassen, koste oss med
kaffe i sola med briller på nesen
Og nå...daler det ned tunge våte
"filler" igjen. Ikke at det er
så rart - vi er jo tross
alt bare i februar
Jeg føler meg
bare litt
lurt..

Kanskje det er andre enn jeg
som også føler det sånn i dag?


Bildene ble tatt i går, da sola
skinte inn... Får nyte Elle,
stearin og kaffe
innendørs
i dag

Tiltross for snø og vintervær
får vi vel ta tak i dagen her

☆  god mandag  ☆


onsdag 22. februar 2012

NÅ...

...
ER DEN HER
Jeg kan vel ikke annet enn
si meg veldig fornøyd - faktisk
bedre enn forventet...

I kveld kom de limegule putene fra H&M
på plass også, pluss en og annen
pute som fikk komme inn i
varmen igjen...




(Sort hus:Rått&Sanselig, flaske:HK-living/Grønn,
"rustne" lykter:Senze of Joy, puter i ull/orange:ANOUSKA)


fredag 9. desember 2011

NY SKJERM...

...
til
NUD&OSRAM
Enkel og dekorativ i lav høyde
(finnes hos Bolina 129,-)


Ellers har papirposer med
GOD JUL fått plass på øverste hylle
Det er ikke så mye julepynt som har funnet
veien ned fra loftet ennå, men disse var
så søte, og gir så fint og stemningsfullt lys...


Stubben er fortsatt "med", og fungerer fint som
avlastningsbord til alle julemagasinene som har
kommet i hus den siste tiden...


Det er stort sett mørkt fra morgen til kveld
om dagen (det føles iallefall sånn...)
Lysforholdene gir ikke akkurat
optimal bildekvalitet!

Jeg henger opp lys og lykter i hver krok,
og gleder meg til sola snur...
Men først: JUL!

god helg!

onsdag 7. desember 2011

"LEVENDE LYS" & "VINTERMAT" på ny plass...

..
Litt ombytt!
I dag har en tallerkenenhylle
og et par "vinterbøker" fått ny plass oppe
i stua... - sammen med lysslyngen
fra HouseDoctor




onsdag 2. november 2011

BACK HOME...

...
NEW YORK
var bra, men gud - så herlig
det er å komme hjem til sin
egen stue...



Nye NORSKE blader, og i dag fikk jeg endelig
kjøpt "NATURLIGVIS" (boken) av Kirsten Visdal
Kjempelekker! Kan anbefales!



mandag 10. oktober 2011

KVIK...

...
Endelig er lego, puslespill,
perler og biler godt gjemt bak høyglansede
flater og kjøkkenskrog fra KVIK. Et godt alternativ til
kommoder og skap...


Ønsker deg en fin
start på den nye uken!


fredag 23. september 2011

"BILDESKIFTE"...

...
jeg skiftet
plass på et par bilder
i dag, og fikk plutselig en "ny"
arbeidskrok. ROSA er "still going strong"
her hjemme - greier liksom ikke helt
å slippe taket, enda...
...


TineK kurven som jeg kjøpte
på 70%, har blitt snudd opp-ned og
fungerer nå som lampeskjerm over salongbordet
Med litt gullfarget ståltråd fikk jeg
jo festet den på et vis....


Da håper jeg dere har
en fin start på helgen!


onsdag 21. september 2011

SKODILLA....

...
jeg er ei jente
som er "litt" over middels glad i sko,
derfor har det etterhvert vokst
fram et stort behov for større
og bedre oppbevaring
av disse
...


Skoskapet fra Hemnes-serien (IKEA)
har derfor flyttet inn i vår
minimale mikro-gang og rommer nå
16 par små og store sko + div. saker
og ting som ofte "flyter" rundt...
(bilnøkler, hårstrikk, solbriller ol.)


Den lille kroken ble med ett
litt hyggeligere...


Nå gjenstår det bare å finne et
passende speil....

Hei, så lenge!





tirsdag 30. august 2011

ARBEIDSPLASS I...

...
sentrum
...

Jeg har lenge ønsket meg en liten
"arbeidsplass" i stua
Dette bordet fikk jeg faktisk kjøpt med
hjem fra Lillestrøm i helgen
og passer utmerket langs veggen
mellom peisen og sofaen...
Her blir jeg nok sittende utover høsten,
både når det skal perles og blogges!






 



Da ønsker jeg alle en
fiiin tirsdag!



søndag 28. august 2011

RoSaLiGa...

...
by night
(evening)
...



Endelig:
Norges gave og interiørmesse
er omsider over....
Hektisk, morsomt og sosialt!


Nå "henger" hovne og ømme ben, (etter
mange timer på betonggulv) godt over armlenet
på sofaen - det blir nok en tidlig
kveld, kjenner jeg.....



(bilder Fra vår stand kommer)
  

søndag 21. august 2011

I SKOGEN...

...
fant jeg 
denne stubben
...


Med hjul fra ClasOhlson
og lammeskinn fra
Ikea, blir den nå flittig brukt
til små barnestumper som skal
få på skoene selv...

En enkel, billig og bra
sittebenk

...

Teksten på tavlen er det kanskje noen
av dere som har sett før?
Jeg "fant" den inne hos
og klarte rett og slett ikke
å stå for fristelsen til
å skrive den på tavla
i gangen som en hyggelig
velkomst til...


Nå er det snart dags for
"bursdags-kalas" for
mor og barn!


I dag:
Nasjonal minnemarkering for
hendelsene på
UTØYA

Dere er i mine tanker!


søndag 7. august 2011

SLEEP TIGHT...

.......


Nye "striper" fra KID, LAUGH og pute med
blondekant: Senze of Joy,
50*90-pute med striper: H&M

sleep tight 




RAMMELIST UT....


...
...hylle-plate inn!


Nå gjenstår det bare å få malt den hvit
Den måtte bare "prøve-pyntes" først,
men jeg ble fornøyd med resultatet
- tilslutt...







tirsdag 2. august 2011

SORT - HVITT...

...
igjen



En ny årstid i vente...
Jeg har alltid vært svak for
høsten med nye varme klær og støvler...
Misforstå meg rett! Jeg nyter ennå sommeren
i fulle drag og håper den varer
enda god stund til...






...imens forbereder jeg meg litt
innendørs med mer avdempede fargetoner
Sort - hvitt - grått

Stripete teppe fra H&M, lykt, skåler og kopper TineK home,
nye sitteputer til Tolix - Ikea og små hvite
porselenslykter Bolina og
Rått og Sanselig